Kapitel 11 - Den hemliga lådan

3/13/2014

Pappa såg förvånad ut. Han undrade nog vad jag gjorde i SSF:s högkvarter. Han tittade frågande på mamma och hon sa:

- Olle har blivit agent nu! Han är en av de nya utvalda.

En av de nya utvalda! tänkte jag. Vilka är de andra? Jag funderade lite, sen frågade jag mamma och pappa. De svarade att det fanns en till utvald. En kille som hette Bob.

- Är det Bob som går i min klass? undrade jag.
- Jag tror att han går i din klass, svarade mamma lite fundersamt.

Efter en stund öppnades den stora, vita dörren och där stod Bob med sina stora, gula glasögon och blonda, krulliga hår. Bob sken upp när han såg mig och jag blev glad över att se honom. Sedan kom jag ihåg den där lådan som pappa kommit in med.

- Förresten, vad är det i lådan? frågade jag pappa.
- Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! svarade pappa och gick in på kontoret. Där      lämnade han den hemliga lådan och kom snart ut igen.

Senare på eftermiddagen skulle mamma och pappa följa med till kungen och drottningen på middag. En middag som tack för att de flera gånger räddat kungafamiljen. När de åkte till slottet blev jag ensam med Bob och Julia. Vi var nu ensamma på våningen där pappas kontor låg och började bli mer och mer nyfikna på den där hemliga lådan.

Efter en stund beslutade vi oss för att smyga in på kontoret och ta en närmare titt på den. Vi gick sakta fram till lådan, öppnade locket och precis när vi skulle titta vad som fanns i hörde vi att dörren bakom oss slog igen och någon låste den. Vi blev rädda och nu var vi fast på kontoret…

Författare: Ulriksbergskolan 5A

0 kommentarer:

Skicka en kommentar