Kapitel 20 - Är ni döda?

3/26/2014

Julia hann undan vakterna och sprang allt vad hon kunde mot den läskiga skogen.

I fängelset kom mamma på att hon hade krafter som gjorde henne extra stark, så hon slog ner vakterna och såg till att Bob och jag inte blev tagna. Mamma sprängde hela fängelset och sedan sprang vi efter Julia och kom fram till skogen.

Då fick vi se något som rörde sig i gräset! Det var den jättelika och farliga Lindormen! Bob, mamma och jag blev livrädda!

Plötsligt kom Doktor X tillsammans med flera robotar som han gjort och försökte ta Bob, mamma och mig! De såg inte Lindormen. Lindormen anföll robotarna och åt upp allihop. Men Lindormen blev så stor att han exploderade i tusen bitar!

Doktor X blev jättearg för att Lindormen ätit upp hans robotar och sprang därifrån.
Bob, mamma och jag blev så chockade över allt vi sett, att vi svimmade och föll till marken.

Då kommer Julia springande och ser oss ligga där på marken.

Hon skriker högt:

- Är ni döda?

Författare Ulriksbergskolan 1B




1 kommentarer:

Anonym sa...

Vad spännande!
Men jag undrade en sak!
Vart ifrån kom Lindormen?

Linnea 4B- Centrumskolan

Skicka en kommentar