Kapitel 21 - Doktor Xavier och hemligheten

3/27/2014

Jag hörde en röst och såg någon titta ner över mig. Det var en man som jag hade sett tidigare. Det var nämligen Doktor X.

- Doktor X! Skrek jag med rädsla i rösten.
- Hej Olle, du har sovit djupt väldigt länge. Du har legat i koma efter en olycka. Men nu verkar du på bättringsvägen. Jag heter inte Doktor X utan mitt namn är Xavier.
- Var är mamma, Julia och Bob? Viskade jag fram.
- Vilka är Julia och Bob, Olle? Din mamma kommer alldeles strax.

Allt går som det ska på sjukhuset. Jag skrivs ut och mamma hämtar mig. Fortfarande har jag en märklig känsla i kroppen och känner att jag har träffat doktorn tidigare. Jag försöker skaka av mig tankarna och säger ”hej då” till Doktorn. När jag ska stänga dörren efter mig hör jag Doktor Xavier skratta elakt och hånfullt

-    Muaahahah.

Jag vänder mig om och tycker att jag ser en nyckel skimra runt Doktorns hals.

Kommande dag går jag till skolan och träffar mina kamrater efter en tid på sjukhuset. Just denna dag börjar det en ny flicka i klassen som heter Julia. Jag får rysningar i kroppen och tänker ”henne har jag träffat tidigare”.

Dagens första uppgift delas ut av fröken Margareta och det blir en gruppuppgift. Jag, min kompis Bob och Julia hamnar i samma grupp. Vi ska dela med oss av våra drömmar. Plötsligt inser alla tre att vi har haft samma dröm.

Vi kommer överens om att vi inte ska berätta vidare drömmen och att den får förbli en hemlighet mellan oss tre…

Men jag kan inte glömma bort Doktor Xaviers hånfulla skratt och den skimrande nyckeln…

Författare: Centrumskolan 4B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej 4B,
Vi tyckte att det var både bra och spännande att läsa er text. Nu är vi nyfikna på att se om Bob, Julia och Olle lyckas genomföra sitt uppdrag att ta sig in i slottet i en tårta med nyckel och USB-minne. Eller kommer doktor X lyckas med sina hemska planer.

Hälsningar 4A på Centrumskolan - era grannar

Anonym sa...

Tack 4:a

Nellie centrumskolan

Skicka en kommentar