Kapitel 8 - Mitt första uppdrag som agent

3/07/2014

Julia berättade att SSF stod för Sveriges Slotts Fantasihögkvarter. Julia visade mig runt i de olika rummen som fanns i högkvarteret. När jag tänkte på mitt uppdrag så kände jag mig rädd, men det kändes också pirrigt och väldigt spännande. Tänk att jag skulle till slottet och lämna en gyllene nyckel.

Julia sa att mitt hemliga agentnamn är 337. Det stod för att jag var en nybörjaragent. Jag kände mig stolt över att just jag var utvald till att bli en agent.

Jag undrade var den gyllene nyckel skulle passa någonstans? Kanske var det till en glasmonter som stod i ett hemligt rum? Den gyllene nyckeln skulle man kanske använda till att stänga av larmet med laserstrålarna som fanns vid ingången till rummet.

När jag frågade Julia om nyckeln så berättade hon att det var den enda nyckeln som kunde öppna dörren i det hemliga rummet i slottet. Jag frågade även Julia om USB-minnet. Hon sa att hon inte fick berätta vad det fanns på USB-minnet.

Julia sa att jag behövde träna på min smidighet, för att jag skulle kunna krypa i tunnlarna under slottet. Jag behövde även träna på att springa jättesnabbt, för att kunna springa ifrån vakterna. Jag behövde också träna på hur jag skulle använda min osynlighetsmaskin, så ingen skulle kunna se mig. Av Julia fick jag även en laserpistol som jag skulle använda mot vakterna.

Nu pirrade det ännu mer i min mage när jag tänkte på allt spännande jag skulle göra om ett par dagar. Jag nöp mig i armen för att se om jag drömde.

Författare: Centrumskolan 2B

0 kommentarer:

Skicka en kommentar