Kapitel 16 - Paabody

3/10/2015

" Vad ska vi göra?" undrar Peabody.
"Jag vet inte, säger Zahra, Victor, Peabody och hans bror Paabody i kör.
" Vi ropar på hjälp, får vi se om någon hör" säger Paabody.

Alla ropar "HJÄLP" tillsammans.
Men ingen hör.
" Vi måste ropa flera gånger och mycket högre " HJÄLP,HJÄLP,HJÄLP!!!"

Till slut är det någon som kommer! Det är Zahra`s mamma.
"Jag hör er bakom väggen, men hur ska jag kunna hjälpa er det finns ju ingen dörr?"
Då ser hon plötsligt hur en nyckel skjuts fram under väggen och kan öppna dörren.
När hon ser alla inne i rummet undrar hon: "Vad gjorde ni där inne? och vad är detta för rum?"
"Och vilka är NI?" undrar Zahra´s mamma och tittar på Peabody och Paabody.

Då berättar Zahra och Victor hela historien från början!!
"Vi behöver hjälp av dig, så vi kan åka tillbaka till Ketchupplaneten" säger Peabody och Paabody.
"Okey, jag ska hjälpa er" "Jag vet en plats där det finns en rymdstation, den ligger nära Centrumskogen" säger Zahra´s mamma.
"Men hur ska vi komma dit" undrar alla.
"Vi tar vår minibuss och åker i den"
"Men vi måste gömma Peabody och Paabody så dom inte syns- ingen får se att dom är rymdvarelser"!
" Vi kan klä ut oss till människor, så ingen märker något"
"Då måste vi skynda oss, det verkar viktigt att ni kommer dit snabbt så ni kan flyga till Ketchupplaneten redan imorgon"
"Skynda er nu"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar