Kapitel 29 - Kompassen

3/27/2015

- Jag kan väl försöka, svarar Hiha. Jag börjar försöka förflytta mig i tid.
Han drar upp sin ena tröjärm och kollar på sin klocka. Han ställer klockan en timme framåt, och väntar. Inget händer.
Han går fram till Christer och ber att få låna hans klocka som hänger runt halsen. Han tar Christers klocka mot sin egna och plötsligt försvinner Hiha upp i rök.

- OMG, skriker Zahra!! Han lyckades!!
 De ringer Hihas nummer, 5555 5565, på mobilen för att se vart han tog vägen. Han svarar.

-Hej, jag har kommit till Korvplaneten! Jag är på rätt ställe.
Han lägger på.

Zahra får en briljant idé.
-Jag har ju en magisk kompass som jag inte visat. Den kan man prata med. Om man ber den visa vägen till Panezdiamanterna så gör den det. Hiha behöver den. Han måste komma tillbaka och hämta den.

De ringer 5555 5565 igen, och Hiha svarar.
-Du måste komma tillbaka hit till oss! Vi har lösningen på hur man går till diamanterna .

-Jag får ställa tillbaka klockan en timme igen, och använda Christers klocka så kommer jag, svarar Hiha.

Plötsligt står han bara bakom Viktor.
-Oj, vad du skräms!! skriker Viktor.

Zahra tar fram kompassen som hon haft i fickan. Hon visar den och ger den till Hiha.

-Varför kan inte vi följa med, frågar Peabody och Paabody? Tänk om det räcker med att hålla i kompassen, då kan ju ALLA få följa med.

-Vi testar, säger Zahra.

Alla tar tag i kompassen och säger...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar