Kapitel 37 - Överlistade och hungriga!

4/16/2015

...när de ska sätta dit den sista viktiga delen, upptäcker de att den är borta!

Ketchupflaskan som ska fungera som bränsletank är puts väck! På platsen där
ketchupflaskan låg, ligger I stället ett meddelande. Viktor tar upp lappen och försöker läsa vad det står.

- Det verkar vara på ketchupska. Jag fattar noll!

Peabody tar lappen från Viktor och översätter: ”Ha,ha,ha! Lurade igen! Hur många gånger är det möjligt att överlista någon...”

- Snorketchup och ruttna tomater också! Vad tusan ska vi göra nu! utbrister Paabody!

- Jag behöver i alla fall mat i magen för att kunna tänka klart, säger Zahra. Var kan vi få tag på mat?

- Vi har ju maten mitt framför ögonen. Här vimlar av huvudingrediensen till vår nationalrätt, magisk ketchupsvampstuvning! Det kan vi laga, säger Peabody.

De andra är med på idéen och börjar plocka ihop några svampar. De lägger dem i en kastrull tillsammans med ketchup, grädde och buljong. Strax är stuvningen klar och Zahra som verkar hungrigast provsmakar.

- Bläää! Svamparna måste ha varit övermogna! Det smakar pyton! Jag måste ha riktig mat om min hjärna ska fungera!

- Då får vi väl ta något snabbmatställe då... Vad sägs om en svamperia eller Mc Ketchup? Genast börjar de tjafsa om vad de ska välja och blir nästan ovänner.

- Jag vet, säger Christer. Vi röstar! Det är demokratiskt och rättvist!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar